SHOUT HERE

31 May 2012

Menanti kemenangan Dr. Muhammad Mursyi daripada Gerakan Islam Ikhwanul Muslimin



Para pemuda ayuh kita terus berdoa dan membantu dengan apa cara sekalipun sedaya kita mampu agar Presiden Mesir yang baru dikurniakan Allah kpd Dr. Muhammad Mursyi daripada Gerakan Islam Ikhwanul Muslimin. Teruskan mujahadah shbt2 seperjuanganku di bumi mesir, kami semua tetap bersama kalian (Allahu Akhbar). Sesungguhnya umat Islam diseluruh dunia dan Palestin khususnya berharap DR. Muhammad Mursyi terpilih sebagai Presiden Mesir. 


Lihat saja di Palestin, masyarakat berbondong-bondong untuk solat hajat berjamaah. Mereka berdoa kepada Allah agar pemimpin Mesir yang akan terpilih adalah pemimpin yang membela nasib mereka dan memperjuangkan kemerdekaan mereka. Hati rakyat Palestin begitu dekat dengan Mesir karena kesatuan akidah dan kedekatan geografi. Mesir adalah negara umat Islam yg hampir dengan Palestin. Ketika Husni Mubarak masih berkuasa, seluruh perbatasan Mesir-Gaza di batasi oleh tembok baja yang menembus permukaan tanah hingga bermeter-meter. Sehingga menyebabkan rakyat Palestin sukar membuat terowong menuju ke Mesir. Rakyat Palestin terpaksa membuat terowongan lebih dalam lagi agar mereka dpt masuk ke wilayah Mesir. Mereka ke Mesir bukan untuk bersenang lenang tetapi kerena suatu keperluan hidup yang mendesak seperti mencari nafkah, mendapatkan ubat dan mempertahankan diri bagi menghadapi serangan Israel. 


Israel adalah negara yang paling takut terhadap kemenangan Dr. Muhammad Mursyi. Mereka pasti akan menghalalkan segala cara agar Dr. Mursyi tidak terpilih. Kemenangan Dr Mursyi adalah neraka bagi mereka. Mereka selalu dihantui perang yang pernah terjadi antara Mujahidin Ikhwan Muslimin dengan tentara Israel. Dan, peperangan itu dimenangi oleh Mujahidin Ikhwan Muslimin berkat pertolongan Allah. Mereka juga teringat dengan sejarah, betapa Shalahuddin Al-Ayyubi mampu membebaskan Al-Quds meskipun pasukan Salib bersatu menghadapinya. Bagi Israel, menghadapi HAMAS saja sudah sangat menakutkan apalagi menghadapi Mesir, sebuah negara yang merdeka. Marilah kita berdoa kepada Allah semoga Allah memberikan pertolongan kepada para Mujahid-Nya yang kini sedang berjuang membebaskan Al-Aqsha. 


Saya juga berdoa semoga Allah memberkati kemenangan Dr. Muhammad Mursyi hingga beliau terpilih menjadi Presiden Mesir yang baru. Lihatlah shbt2 sekalian, betapa mudahnya Allah membalikkan keadaan. Dulu Husni Mubarak adalah orang yang paling perkasa di Mesir, orang yang paling ditakuti, tetapi kini dia menjadi buangan di bumi sendiri. Tidak ada yang mustahil bagi Allah. Seluruh makhluk ada dalam genggaman-Nya. Dia Maha Melihat, Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. Begitu cepatnya perubahan itu terjadi. "Dan Kami jadikan di antara mereka itu pemimpin-pemimpin yang memberi petunjuk dengan perintah Kami ketika mereka sabar. Dan adalah mereka meyakini ayat-ayat Kami." (Surah As-Sajdah: 24) 


P/S: Gambar Dr Mursyi latarbelakang warna biru laut 
by: Hafez Sabri
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow my page

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls