SHOUT HERE

01 March 2011

Hargai dan Sayangilah Mereka


 

       Mereka adalah insan yang paling banyak berjasa dengan mu

Walau seisi dunia ini kamu berikan padanya,namun itu masih tidak akan pernah cukup untuk membalas jasa dan pengorbanan mereka. Saat kamu dilahirkan ke dunia…mereka adalah insan yang pertama mendoakan mu.mereka mendukung mu dengan penuh kasih sanyang. Saat engkau  cuba berdiri tegak dan memulakan langkah mu…mereka setia di sisi mu menjadi penyelamat jika engkau terjatuh. saat engkau baru ingin memulakan tutur kata mu…mereka setia mendengar apa saja celotehmu. saat engkau berasa ketakutan, mereka datang menenteramkanmu…saat engkau menagis,mereka menghampiri mu dan menghapus air matamu…saat engkau ingin mengenali dunia mereka ada untuk mu..mengajar semua yang ingin engkau  ketahui..saat engkau bermimpi melangkah ke menara gading…mereka adalah insan yang membanting tulang untuk memastikan mimpi mu terealisasikan.

Oleh itu hargailah mereka selagi mereka masih bernafas,sayangilah mereka selagi mereka masih berada di sampingmu,peluklah mereka sepuas-puasnya selagi engkau masih bisa memeluk mereka,tataplah wajah mereka,wajah insan yang telah membesarkan mu..memberikan kau segenap kasih sayang mereka,berkorban masa dan waktu mereka demi mencarikan nafkah buat mu untuk memenuhi kebutuhan mu……..                          

Wahai insan-insan yang bergelar anak,balaslah jasa mereka…berikan kasih sayangmu ,luangkan masamu buat mereka,belailah mereka seperti mana mereka membelai mu tika kau masih kecil,hormati mereka,jagalah perasaan mereka,turuti perintah mereka selagi mana ia tidak bertentangan  dengan ajaran agama mu……luang kan lah waktumu selagi ada.                                                                                                                                                                          

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow my page

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls