SHOUT HERE

28 February 2011

Santai: Manusia X BERHATI PERUT?

DIALOG ANTARA LEMBU &  AYAM

*Ayam* : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
*Lembu* : Kenapa kau kata macam tu?
*Ayam* : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
*Lembu* : Hah! Buat apa pulak?
*Ayam* : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua
                tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.
                Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan
                telor aku, macamana aku nak dapat anak!

*Lembu* : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
*Ayam* :  Maksud kau?
*Lembu* : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak
                 bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi tiada sorang  pun pernah panggil aku* **MAK!*

*Ayam* : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)

moral of story: sbgai hamba yg sering meminta2 pada al-khaliq maka semestinya kita menjadi seorang yg sntiasa bersyukur walau dlm apa jua keadaan sekalipun.

1 comments:

Lela Berduka said...

macam xde kena mengena jer moral story ni

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow my page

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls