SHOUT HERE

16 April 2010

Muslim Venture Camp siri 2/2010

Assalamu'alaikum buat rakan-rakan Persatuan Ikatan Mahasiswa Dinamis UiTM Kedah.
Muslim Venture Camp siri 2/2010 bakal diadakan pada semester hadapan (julai-nov 2010). Insya ALLAH...Berikut adalah maklumat program dan senarai tugas beserta PIC(Person in-charge).

PROGRAM:
Muslim Venture Camp siri 2/2010
ANJURAN:
Persatuan Ikatan Mahsiswa Dinamis (IMAN)
UiTM Kedah
BERTEMPAT:
Indah Merbok Resort
TARIKH:
22-24 Julai 2010


JAWATANKUASA PROGRAM:

Pengarah Program
Mohd Mahathir bin Sugua
Timbalan Pengarah Program
Sumayyah binti Noraslam

Setiausaha
Ummu Naqibah binti Ahmad

Bendahari
Siti Nabilah binti Musa

Exco Publisiti dan Penerbitan
Ketua Exco: Mohd Solehin bin Ismail
Nik Mohd Naim bin Ibrahim @ Nik Hanafi
Nurul Hidayah binti Abu Seman

Exco Logistik dan Penempatan
Ketua Exco: Mohamad Aiman bin Ariffin
Sit Narimah binti Musa

Exco Jamuan
Ketua Exco: Abdul Manan bin Abdullah
Norasmidah binti Mohd Azmi
Siti Nabilah binti Musa

Exco Penyertaan dan Pendaftaran
Ketua Exco: Ummu Naqibah binti Ahmad
Mohd Rasydan bin Zakariah

Exco Disiplin dan Keselamatan
Ketua Exco: Mohd Zakaria bin Zulkifli
Nik Siti Mariam

Exco Modul dan Pengisian
Ketua Exco: Mohd Anis bin Muhammad Lutfi
Mohd Mahathir bin Sugua
Nurul Atiqah binti Abdullah
Nur Isnaini binti Saher

Exco Protokol
Ketua Exco: Mohd Mahathir bin Sugua
Ahmad Nasrun Amir Bin Ahmad Turidi
Norhanis

Exco Cenderahati dan Hadiah
Ketua Exco: Sumayyah bini Noraslam
Hidayatul Khairiah binti Ahmad
Nooratiah binti Musa

Exco Peralatan dan Teknikal
Ketua Exco: Muhammad Harith bin Mohd Dan
Mohammad Fadhil bin Rosdi
Muhammad Zaim Hasan Basri
Bagi sesiapa yang namanya tercicir dari senarai jawatankuasa di atas, sila maklumkan kepada saudara Mohd Mahathir bin Sugua (0198967828). Penglibatan anda adalah amat-amat diharapkan. Jom! Beramal kerana Allah...

06 April 2010

Warkah Buat Sahabat

Sahabat..
Aku mencintaimu kerna Rasulullah memerintahkan aku mencintaimu. Ya,tidak beriman seseorang itu sehingga dia mencintai saudaranya sepertimana dia mencintai dirinya sendiri.

Sahabatku yang sangat aku cintai..
Sungguh,jalan yang kita lalui ini bukan jalan yang indah dan mudah. Jalan ini matlamatnya cantik dan mengkagumkan.Tapi, sungguh tidak dapat aku janjikan kepadamu jalan ini akan senang kau lalui. Bukankah sejarah membuktikannya, haq yang ingin dibawa tentu sekali akan ditentang.

Sahabat..
Bukankah dalam kita berdiskusi, seringkali kita ingatkan pejuang yang telah lama terkorban dulu? Sheikh Hassan Al Banna,ditembak di pasar. Kerna apa? Kerna dia membawa yang haq! Syed Qutb,nyawanya tercabut menemui Rabb nya di tiang gantung? Kerna apa? Kerna dia membawa yang haq. Sheikh Ahmad Yassin dibunuh dengan misil yahudi laknatullah di hadapan masjid di subuh yang hening. Kerna apa? Kerna dia juga membawa yang haq!

Amanah ini untuk kita,sahabatku.Amanah ini untuk orang seperti kalian. Bukanlah aku ingin menggoyahkan semangat wajamu dan bahkan tidak sesekali. Tetapi sahabat,yang pasti ingin aku ingatkan janji Allah terhadap orang yang menolong agamanya, Allah pasti akan membantu urusannya. Aku ingin ingatkanmu kasih sayangNya dan rahmatNya terhadap hamba yang diredhai Nya. Bukankah senang nanti bila Allah tanyakan kepada kita: Apa yang kau gunakan masa mudamu dan aku dan kau serentak menjawab :Ya Tuhanku, Ya Rabb, masa mudaku dan masa tuaku adalah aku letakkan pada jalanMu. Adalah untuk Kau. Hanya untuk hidup dalam redhaMu walau kami ditekan. Untuk hidup dalam cinta kami kepada Mu.

Sahabat...
Peluru, tali gantung, pedang yang tajam, bahkan tekanan yang kuat dari pengalaman kehidupan sememangnya boleh melemahkan sesiapa sahaja. Tapi bukan engkau. Engkau dibina dengan tarbiyah. Dihiasi keindahan akhlak. Dilahirkan sebagai pendukung agama ini. Biar siapa sahaja pun engkau, biar apa sahaja kata orang,kau terus menguatkan langkah menyusur jalan in. Aku yakin,kerna kau sahabatku.

Sahabatku yang dikasihi..
Tidak dapat aku janjikan kesenangan dan kemewahan mengikut jalan ini. Tidak dapat aku berikan nama dan pangkat. Tapi akan ku tawarkan yang lebih baik dari segala itu. Akan kuberikan doaku semoga kau teguh dalam jalan ini .Akan ku bersama kau melangkah membawa haq dalam jalan ini. Akan aku luka dan berdarah bersama kau. Kerna kita saudara yang saling mencintai kerna Nya.

Aku sentiasa bersamamu...

03 April 2010

Bertemunya hati-hati ini untuk mematuhi perintah-MU dan bersatu memikul beban dakwah-MU

Bersama Ustaz Mohd Idris bin Yusuf (Presiden GAMIS)


Alhamdulillah, segala puji dan puja buat pemilik dan Pencipta Alam ini saya panjatkan kerana dengan Rahmat dan Kasih-Nya, Dia telah mempertemukan saya dengan seorang insan yang saya kagumi dan hormati. Insan itulah rakan seperjuangan dan juga seorang sahabat. Ustaz tersebut bernama Mohd Idris bin Yusuf yang juga merupakan Presiden GAMIS. Walaupun kami baru berkenalan, namun tautan ukhuwah itu semakin erat. Hati-hati kami terikat dengan ikatan Aqidah dan juga persaudaraan sesama Muslim. Bertemunya kami untuk bersama-sama memikul beban da'wah, bersatu dalam gerak kerja, berkongsi ilmu serta saling menasihati. Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada sahabat sejati saya, Ustaz Zakariah kerana telah bertungkus-lumus mengaturkan pertemuan kami. Sungguh, saya tidak pernah menyangka dapat bertemu dengan Ustaz Mohd Idris. Setelah Allah mengabulkan hasrat saya untuk menjejaki kaki di bumi Kedah Darul Aman, kini Allah telah mengabulkan lagi hasrat saya yang mahu bertemu dan bersemuka dengan Ustaz Idris. Saya bukan mahu meninggikan beliau, akan tetapi saya mengagumi beliau atas kepimpinan dan gerak kerja beliau dalam Islam.


Ajk dan peserta bergambar bersama...

Tidak lupa juga kepada rakan-rakan mahasiswa UiTM Kedah yang berjaya mengikui program Muslim Venture Camp 2010 anjuran Persatuan Ikatan Mahasiswa Dinamis (IMAN) pada 1-3 April. Semoga, anda semua mendapat 1001 kebaikan dalam program tersebut. Seperti mana yang saya sering katakan semasa program berlangsung, bahawa program ini di buat adalah untuk malahirkan semula seorang individu muslim yang Kefahamannya berunsurkan Islam, fikirannya bercorak Islam, kata-katanya bersifat Islam, dan tingkah-lakunya mencerminkan Islam. Itulah yang kita inginkan. Kita juga mahu melahirkan individu-individu yang mampu dan berani untuk memikul beban da'wah ini. Selain itu juga, dalam program tersebut, kita ingin bina satu kekuatan yang dapat mengentarkan musuh-musuh Allah. Ikatan itu tersimpul padu dan erat dan kekuatannya mampu menepis segala macam ancaman dan serangan dari musuh-musuh Allah. Itulah ia IKATAN UKHUWAH diantara kita.

Sahabat sekalian, saya menasihati diri
saya dan anda semua agar bersama-samalah kita memperbaiki hubungan kita dengan pencipta kita yakni Allah SWT. Dan sentiasalah kita memperbaiki diri kita serba dha'if ini. Semoga Allah merahmati kita semua dan mematikan kita dalam HUSNUL KHATIMAH. Saya juga berharap kepada rakan/adik/mahasiswa yang pernah terlibat dalam program sebegini agar tetap terus istiqamah. Jangan sesekali kalian bersikap lemah. Kita adalah ummat yang terbaik dan tinggi darjatnya. Namun, jangan sesekali kita menyangka bahawa kita akan terlepas dari dipertanggungjawapkan di akhirat kelak dalam soal da'wah. Pasti kita akan ditanya kembali mengenai apa yang kita telah lakukan untuk Islam.


Teruskan Istiqamah wahai adik2/ sahabat2 ku yang disayangi sekalain...Semoga kita bertemu syurga kelak.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow my page

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls